Historiador - Sociòleg

 

HISTORIADOR-SOCIÒLEG

 

Codi QR

 

El codi QR és un sistema per emmagatzemar información en un codi de barres de dues dimensions, va ser creat per la companyia japonesa Denso Wave, sota domini de Toyota en 1994. Els dígits QR provenen de la frase anglesa Quick Response en català resposta ràpida.

Algunes de les característiques d’aquests codis es que a les cantonedes tenen tres quadradets, que permeten detectar al lector la posición del codi QR.

Inicialment es feia servir per registrar recanvis en l’àrea de fabricació de vehicles, avui en dia els codi QR es fan servir per administrar inventaris en gran varietat de indústries, també es fan servir com a direcció URL, un exemple n’es el   codi QR que surt a les llaunes de CocaCola, que quan l’analitzes amb el smartphone et porta a la pàgina web de cocacola. També es comú introduir codis QR a tarjetas de presentació, simplifican en gran mesura la feina. La información oculta en els codis QR pot estar en forma de text, URL(ens permet visitar la pàgina web amb un sol clic), SMS(podrem enviar un SMS determinat a un destinari determinat amb un sol clic) i Vcard (tarjetes de presentació).

Els codis QR no només es poden llegir desde el smartphone o tablet, també es poden l

 

legir desde el PC, mitjançant càmeras, programas que llegeixin les dades QR i una conexió a Internet.

Realitat Augmentada

 

La realitat augmentada (RA) és el terme que defineix una visió directa o indirecta d’un entorn físic en el món real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals i aquets elements apareixen projectats a la realitat.  Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació virtual a la informació física ja existent, aquesta informació virtual es interactiva i manipulable, i aquesta informació pot ser superposada al món real. La RA va sorgir en 1994 per Paul Migram i Fumio Kishino i la van definir com una zona intermitja en un espai fictici i continiu que uneix el món real i el virtual. Més tard el 1997 Ronald Azuma va definir la RA com aquell que combina elements reals i virtuals, és interactiu en temps real i es capaç de registrar en 3D. Desde mitjans del segle XXI, degut a les millores tecnològiques han anat apareixent noves aplicacions amb més qualitat i capacitat de processament i el desenvolupament d’aplicacions de realitat augmentada, un exemple molt famós de realitat augmentada es el joc de la PSP Invizimals

 

.

 

La RA ofereix infinitat de noves possibilitats que fan que estiguin presents en mols aspectes quotidians de la nostra vida: arquitectura(permet ressucitar edificis històrics destruits, o encara sota plànol), entreteniments(jocs com el de invizimals, o el eye pet), medicina(permet a un cirurgià delimitar limits virtuals, ivisibles a primera vista) o comunitats virtuals.

De cara en un futur proper podrem trobar aplicacions d’aquest estil:

 

  • Aplicacions multimèdia millorades: Pantalles hologràfiques virtuals, que permeten imatges generades per ordinador per interactuar en viu.
  • Conferències virtuals en viu.
  • Dispositius dísicament impossibles en real, com objectes en 3D que canvien d’aspecte segons la tasca.
  • Entorns virtuals: Plantes virtuals, fons d’escriptori, vistes panoràmiques, obres d’art, es a dir una sensació agradable de benastar.
  • Simulació Multipantalla: Visionat de multiples finestres d’aplicacions com a monitors virtuals en un espai real i intercanviar entre elles amb gestos o manejar-ho amb  el cap i els ulls. Un simple parell d’ulleres podria voltar l’usuari de finestres d’aplicacions.

.